top of page

אושרת קוטלר - הרצאות והנחיה

נושאי ההרצאות

1. פייק ניוז או חדשות אמת

למי אפשר להאמין בעידן הניו מדיה? באיזו אופן שינו הרשתות החברתיות את האופן שבו אנחנו מקבלים אינפורמציה, ועד כמה היא אמינה? מה תפקיד העיתונות בדמוקרטיה ועד כמה אחראית העיתונות הממוסדת למצבה העגום.  באיזה אופן מנצלים פוליטיקאים את העידן התקשורתי החדש, מדוע הדה לגיטימציה לעיתונות הישנה משרת את השלטון ולא את האזרח.

ואיך מתנהלים בעולם שבו המיידע הניתן לציבור נתון למניפולציות ולשליטה של פוליטיקאים ובעלי הון.

הרצאה אחת או סדרה בת שניים או שלושה מפגשים. מלווה בדוגמאות מעשרים ותשע שנים של ניסיון עיתונאי


ranisaar.jpg
אושרת קוטלר - הרצאות והנחיה

2. כתיבה ושלוות נפש

כיצד מתחילים לכתוב? מה גרם לי להתחיל בכתיבה וכיצד התפתחה העבודה על ארבעת ספרי. מה סוד ההשראה והאם אפשר גם בלעדיה. תפקידו של הסבל בחיינו והקסם שבצלילה אל הלא נודע.

3. ממשבר לצמיחה

מדוע משברים הם מנוע לשינוי. מדוע שינוי הכרחי לבריאות הנפשית שלנו. איך מצליחים להפוך רע לטוב. ואיך מנצלים את המשבר כדי לייצר תובנות חדשות על עצמנו ועל חיינו ועל הדרך שבה אנחנו רוצים להמשיך לחיות.  הרצאה שסוקרת את המשברים בחיי, את אופן ההתמודדות איתם ונודדת בין התובנות הפרקטיות של שורה של הוגי דעות פילוסופים ופסיכולוגים. משפינוזה ועד פרויד מהבודהא ועד תורת הקבלה. הרצאה שמשלבת גישות פסיכולוגיות ופילוסופיות לניהול משברים. תוך כדי שיתוף הקהל בסיפור המשברים האישיים בחיי והתובנות שצמחו מהם.


8. לשוט עם הרוח

במשך מאות שנים היו אלה רק הגברים שהשיטו ספינות. בעשור האחרון יש יותר ויותר נשים שמוציאות רישיון שייט ומקיפות את העולם. מה גרם לי להפוך סקיפרית? מדוע הים היא אישה? ומדוע נשים על הים נחשבו שנים למביאות מזל רע? הרצאה קלילה ונחמדה על האתגרים והתענוגות שבשייט עצמי. יכול להיות מלווה עם סרט דוקומנטרי נפלא Madenעל חבורת הנשים הראשונה שהקיפה את העולם במרוץ היאכטות היוקרתי הגולדן גלוב.


הנחית אירועים ממלכתיים ועסקיים, מושבים (פאנלים), ראיונות (1:1) בעברית ובאנגלית.


הנחיית סדנת עמידה מול מצלמה הכוללת 4 מפגשים (מפגש טכני + 3 מפגשי תרגול) 


הנחיית סדנת כתיבה לקבוצות קטנות (עד 3 אנשים)

4. הסיפור המופלא על הצלת יהודי בולגריה- והגילוי האישי של מורשת אבא.

כיצד קרה שדווקא בבולגריה ששיתפה פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השנייה חיו בתום המלחמה יותר יהודים מאשר בתחילתה. מי הציל את יהודי בולגריה ומה כולנו יכולים ללמוד מהעם הבולגרי?

סיכום המסע הדוקומנטרי האישי שלי.  הגילוי המפעים בגיל 38 על כך שאני דור שני לשואה. והחיפוש הבלתי אפשרי אחרי המשפחה שהסתירה את אבי במלחמה. ( מלווה בסרט הדוקומנטרי שיצא בינואר 2020)

5. נשים בישראל- האם הגיעה העת לדבר על פוסט פמניזם?

סקירת ההישגים הגדולים בצמצום הפער בין המינים והתבוננות מפוכחת אל מה שעוד נותר לעשות. מהו פמניזם, היכן נולד? מה חשיבותה של התנועה הפמניסטית ומדוע היא מעוררת אנטגוניזם גדול כל כך בחברה הישראלית? ניתן ללוות בסרט הקולנוע המצויין ״ הסופרג׳יסטיות״

6. אהבה תשוקה זוגיות- הדיאלקטיקה של האהבה-

אשרת קוטלר מדברת על סיפרה השלישי. ועל המוטיבציה לכתוב אותו. איך שומרים על התשוקה בזוגיות ארוכת שנים. מדוע בטחון וארוטיקה הם מושגים סותרים. מה מלבה ומה מכבה את התשוקה ואיך פותרים את הסתירה המובנית בין בטחון התא המשפחתי לאי הבטחון שתובעת לעצמה התשוקה.  התבוננות באחת הבעיות הנפוצות בזוגיות המודרנית. דרך סיפוריהם של ארבעה גיבורים ושיחות עם פסיכולוגיים ופילוסופיים.

אפשר גם כערב מוסיקלי עם דניאל סלומון או אמיר דדון

7. הרומן שלי עם ברוך שפינוזה

מי היה הגאון היהודי שבישר את תחילתה של המהפכה הפילוסופית הגדולה מכולן, מדוע התאהבתי בו? במה הקדים את זמנו, כיצד הוא רלוונטי לחיינו כאן ועכשיו, מדוע איננו לומדים את כתביו בישראל? ובאיזה אופן יכולה לשמש הגותו קרקע פורה להגדרה מחדש של הזהות היהודית ולחיבור בין חילונים לדתיים.

הרצאה על אלוהות חילונית ועל אביה הרוחני של הפסיכולוגיה המודרנית.


וידאו

bottom of page