top of page

גל גבאי - הרצאות והנחיה

הרצאה מטלטלת שחובה על כל אחד לשמוע!! - עבדים פרימיום

מה המשותף בין הפועל למנהל, אלה שבישראל ואלה שבבריטניה או בסן פרנסיסקו?

איך הפכנו שותפים פעילים בחיסול חווית החיים שלנו? איך התנדבנו להתפרק מכל מה שהופך את הקיום מהישרדות לחיים שראוי לחיותם? אילו תהליכים אפשרו לתרבות התאגידים לרתום אותנו לפרויקט שבו המונים משרתים מעטים במחיר בלתי נסלח?

ranisaar.jpg
גל גבאי - הרצאות והנחיה

ההרצאה של גל מתארת תהליכים חברתיים כלכליים בין מהפכות, ממהפכת התיעוש והמודרנה עד למהפכה בת זמננו המהפכה הטכנולוגית שהובילו אותנו עד הלום. אי נחת קיצוני. פרויקט הפרטת המחשבה גל קוראת לזה ומתארת אותו את תוצאותיו החברתיות והאישיות ובמקביל את חלקה של התקשורת במסע הזה ומוצאת לצערה את התקשורת אשמה. אבל לא רק אשמה גם קורבן של עצמה.

בתוך כך את המחאה על שלביה והיחס שלנו אליה ברחבי העולם.

כל הכוחות הפועלים עלינו יתוארו תוך דוגמאות מהחיים שידברו אל כל אחד ואחת בני העת הזאת ובתוך כך גל תציע כלים לעת ההתפכחות וההתעוררות אחרי שנים של תרדמה בחסות נרטיב שרתם אותנו למשימה החותרת נגד טובתנו.

 בשנת 2004 הצטרפה לצוות ההקמה של ערוץ הכנסת מטעם חברת החדשות של ערוץ 2, ובין היתר הגישה את תכנית הבוקר של הערוץ. מאוחר יותר הצטרפה לטלוויזיה החינוכית כמגישה של תכנית יומית, לצדו של בן כספית. בתוכנית גבאי מייצגת לא פעם דעות פוליטיות שנויות במחלוקת.

ב-2007 הגישה גבאי את הסדרה "מישהו מטפל בך?" בערוץ 8. בשנת 2012 פרסמה בתוכנית "ואקום" תחקיר, על פיו הופעלו לחצים על נשים אתיופיות רבות לקבל זריקות דפו פרוברה בלי שניתן להן מידע על תופעות הלוואי ועל אמצעים חלופיים. בעקבות תחקיר זה זכתה בפרסים היוקרתיים: פרס פרימור לתחקיר עיתונאי 2013 ו- פרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית 2013.

במהלך ההרצאה יוקרן סרט של 24 דקות "עבדים פרימיום" המתאר את אחת התופעות המחרידות של הזמן הזה והיא מגפת השחיקה שהוגדרה כמחלה של המאות ה 20 וה- 21 והיא תוצאה של כל מה שנאמר לפני הסרט. על קצה המזלג כמובן.

אנשים יוצאים אחרים מאשר שנכנסים בנוגע לדעה שלהם על הדור הזה...

גל גבאי היא עיתונאית, מגישת חדשות וקריינית. גל החלה את פעילותה העיתונאית בגיל 22 ככתבת המקומון "כל הנגב". חשיפותיה בתחום השחיתויות המוניציפאליות הביאו לחקירות פליליות. בהמשך יצרה מספר סרטים תיעודיים. פעילותה בתקשורת המקומית בדרום הובילה לתפקיד כתבת הפלילים בגלי צה"ל, ומאוחר יותר בחברת החדשות של ערוץ 2. גבאי נחשבת לאחת האחראיות העיקריות להעלאת נושא הסחר בנשים לסדר היום הציבורי בישראל‏.

בנוסף אחראית גבאי לחשיפת "התקציב לממתקים לפעוטות לומדי תורה", שהועבר לש"ס במסגרת הסכם קואליציוני.

וידאו

bottom of page