דדי ברון
במאית תיאטרון ואופרה ומרצה לבימוי באוניברסיטת תל אביב
פרסים ואירועים מיוחדים:
הוזמנה לשבת ב"שולחן העגול הגדול בעולם" בכיכר "בבל" בברלין יחד עם 112 "האנשים המשפיעים ביותר לטובה בעולם", ביניהם וים ונדרס, לורי אנדרסון, טרי גיליאם, וויליאם דפו, ביאנקה ג'אגר ועוד.
- זוכה פרס הבימוי "הבימה" 2004 על ההצגה "שבוע"
- זוכה פרס הבימוי "תיאטרון הקאמרי" על ההצגה "זה הים הגדול"
- ההצגה "שבוע" הוזמנה להשתתף בפסטיבל "מדיטרנה" במילאנו – איטליה וזכתה בפרס הבימוי
לימודים:
בוגרת החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב 1988.
בוגרת בית הספר הגבוה לאומנות פלסטית – ציריך – שוויץ
סיימה בהצטיינות השתלמות מקצועית במלגה מלאה בתיאטרון ה"רויאל קורט" – לונדון – 1997
נשלחה מטעם "מכון גתה" להשתלמות במשך שישה חדשים בתיאטרונים מובילים בברלין ובהמבורג 2003.
קורות חיים מקצועיים:
מאז תום לימודיה ביימה עשרות הפקות במסגרות שונות.
מאז 1999 מביימת בכל התיאטרונים הרפרטואריים בתל אביב ומאז 2006 גם בתיאטרונים מובילים בגרמניה וכן באופרה בגרמניה.
מ2007 מלמדת בימוי בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב במסלול לתואר שני וחונכת הפקות גמר.
עבודותיה זכו לביקורות נלהבות הן בארץ והן בחו"ל :
"נס אמנותי" – ידיעות אחרונות על "שבוע". "יצירותיה של דדי ברון מצטיינות באיפוק ובטעם טוב" – עכבר העיר על "כוכב יאיר". "הצגה חשובה בבימוי נבון ורגיש של דדי ברון" מעריב על "הדוד וניה". "דדי ברון נחשפת כאן כבמאית בשלה ומיומנת שלא מאפשרת לחומר הקאנוני למחוץ אותה תחת משקלו הרב, אלא מתנהלת בו בקלילות טבעית וכובשת דרך מיזנסצנות אלגנטיות ואנושיות מרגשת" טיים אאוט על "הדוד וניה". "את הטקסט נושא על כפיים הבימוי העדין ומלא האהבה של דדי ברון". העיר על "שבוע". "דדי ברון היא במאית מעולה והסגנון האישי שלה מתבטא במיזנסצנות פיוטיות וחכמות שיוצרות עולם מאופין היטב" טיים אאוט על "כוכב יאיר". "תזמור בימתי רגיש ויפה תחת שרביטה העדין של דדי ברון" אתר הבמה על "כוכב יאיר". "שייקפיר נועז ואקטואלי בבימויה המבריק של הבמאית הישראלית דדי ברון" קילרצייטונג על "רומיאו ויוליה". "הבמאית הישראלית דדי ברון יוצרת עולם קסום ופיוטי שאינו זונח עמדה פוליטית אמיצה" על "עץ לימון" בתיאטרון דיסלדורף. "פרשנות מקורית ונועזת של דדי ברון לאופרה "החטיפה מן ההרמון" קילרצייטונג על "החטיפה מן ההרמון".
"כמו בכל עבודותיה של ברון – גם על ההצגה הזאת שורה איזו רוח של דיוק, שקט פנימי והתבוננות מעמיקה בניואנסים עדינים. שום דבר אצלה אף פעם לא נחתך בגרזנים, תמיד בסכיני מנתחים מדויקים וחדים, אבל גם מלאי רכות והבנה. יופי של במאית. טיים אאוט על "תקופת הסתגלות".
"הבימוי של דדי ברון עושה זאת מכוח הרצינות של עבודתה, בליהוק המצוין ובעבודה המוקפדת עם השחקנים". מעריב על "הנסיגה ממוסקבה".
(מקבץ זעיר לדוגמה)
בין עבודותיה:
האופרה הישראלית:
בימוי האופרה דון ג'ובאני מאת מוצרט 2014
תיאטרון "הבימה" :
מונולוגים מהוואגינה 2000
תקופת הסתגלות 2005
שבוע 2003
הנסיגה ממוסקבה/זוגיות שבירה 2006
פוסט טראומה 2010
כוכב יאיר 2011
תיאטרון "הקאמרי":
לילה טוב אימא 2006
זה הים הגדול 2007
תרה 2009
הם יורים גם בסוסים 2013
תיאטרון "בית לסין":
דולפינים 2009
הדוד וניה 2010
התיאטרון העירוני קיל – גרמניה:
רומיאו ויוליה 2006
בית ברנרדה אלבה 2011
הדה גבלר - עפ"י מחזהו של איבסן הנריך
ליבליי - עפ"י מחזהו של ארתור שניצלר
בית האופרה של קיל – גרמניה:
החטיפה מן ההרמון – מוצארט 2008
התיאטרון העירוני דיסלדורף – גרמניה
עץ לימון 2011
ריאליטי צ'ק 2011