top of page

דנה ויס - הרצאות והנחיה

@ התקשורת בחזית, מבט אל מאחורי הקלעים של חדר החדשות בימים של מלחמה על הבית והתודעה. 

דנה ויס, הפרשנית המדינית ומגישות חדשות סוף השבוע בחדשות 12, לוקחת אתכם אל הדילמות, האתגרים של התקשורת במלחמת חרבות ברזל, ומספקת נקודת מבט על הסוגיות המדיניות הצבאיות והפוליטיות שבפניהם ניצבת ישראל: איך הגענו למחדל הגדול , איך מתמרנים בין הכוחות הבינלאומיים, מה עובד ועובד פחות במערכת היחסים בין הצבא למקבלי ההחלטות ואיך יראה היום שאחרי באיזור , בישראל ובהנהגה.


ranisaar.jpg
דנה ויס - הרצאות והנחיה

@ לנפץ את תקרת הזכוכית בחדר החדשות על המסך ומאחורי הקלעים

בשנים האחרונות התקשורת הישראלית עברה מהפך של ממש.

הכוח הנשי עבר לקדמת המסך, ועם האתגרים הביטחוניים גם לחזית. אבל המסע לא היה קל, והאתגר האמתי הוא למצוא ולהביא את הקול הנשי לשיח הציבורי. כל זאת כאשר יצוג הנשים בחברה הישראלית הולך ומתדרדר. 

עם למעלה מ 30 שנה של ניסיון בחדשות ועל המסך. דנה ויס לוקחת אתכם אל מאחורי הקלעים של הנשים בעולם התקשורת. בשיחה מרתקת היא חושפת את הדילמות, האתגרים והתובנות שפגשה וגיבשה מהמפגש עם תקרת הזכוכית והמאמצים לנפץ אותה. זו שיחה שמתחילה בעולם התקשורת אבל עוסקת בשאלות שמטרידות את כולנו: איך מצליחים לשלב בין העבודה לחיים עצמם? איך מייצרים שינוי? איך ממנפים את ההבדלים בין נשים לגברים לטובת הארגון? ומה האחריות של נשים שפרצו את הדרך עבור אלה שעוד צריכות את הדחיפה הקטנה להצליח?

השיחה מלווה בדוגמאות וסיפורים מהמסע האישי של ויס והעיסוק רב השנים בתחום.

@ "משדרים חדשות"

מה מסתתר מאחורי מהדורות החדשות טלוויזיה? מי האנשים שנמצאים מאחורי הסיפורים? כיצד מתקבלות ההחלטות ברגעים הדרמטיים ? מה נדרש מעושי החדשות כדי לעמוד בקצב האירועים? ואיך מתמודדים עם הדילמות שצצות בדרך ואיך מתפקדים בשידורים חיים?

אחרי חמש עשרה שנות ניסיון של עבודה עיתונאית במערכת החדשות המובילה בישראל, דנה ויס משתפת את הקהל בניסיון שצברה ככתבת לענייני משפט, עורכת ומגישה של תכניות תחקיר ואקטואליה.


@ "משפט התקשורת "

כיצד חדרה התקשורת אל אולם המשפט? מדוע כל נאשם מסתובב עם יחצ"ן צמוד? מה ניתן לעשות מול משפט השדה של העיתונאים? האם התקשורת משפיעה על השופטים ? לאן נעלמה עבירת הסוביודיצה? האם אפשר עוד לזכות בארץ למשפט צדק , ואיך כל זה קשור למלחמה בשחיתות? 

בימים האלה בהם אנשי ציבור באים ויוצאים מחדרי החקירות, וההליך המשפטי מתנהל במקביל גם בתקשורת, התפקיד של העיתונאים בסיקור המשפטי מעורר סימני שאלה.

אחרי שסיקרה את הפרשיות המשפטיות שהסעירו את המדינה בשנים האחרונות, דנה ויס משתפת את הקהל במסקנותיה לגבי היחסים שבין עולם התקשורת ועולם המשפט.

@ חדשות 2.0 - דילמות מחדר החדשות בעידן של פייק ניוז, רשתות חברתיות טרור גלובלי

עם יותר מעשרים שנות ניסיון בקו הראשון של התקשורת הישראלית, דנה ויס מדברת על הדילמות והשינויים בעשיית חדשות ואקטואליה במציאות המשתנה: כשהאולפן הופך לחזית, כשהרשתות החברתיות מכתיבות את סדר היום, וכל צופה עם סלולרי הוא גם כתב, גם פרשן, וגם עורך בפוטנציה. האם יש עוד מקום למהדורות החדשות, והאם העובדות עוד חשובות בעידן של "פייק ניוז" ומלחמות הפוליטיקאים בתקשורת?

ויס לוקחת אתכם אל לב חדר החדשות, אל הדרמות של חיינו כאן שמתחוללות על המסך ומאחורי הקלעים, בצמתים המרכזיים של המדינה, לשיחה פתוחה על מקומה של התקשורת בעידן הזה והמשמעות עבור כולנו.

וידאו

bottom of page