top of page

טל מיכאל - הרצאות

"משתפים פעולה"

מפגשים מרתקים עם הבימאית טל מיכאל



ranisaar.jpg
טל מיכאל - הרצאות

על משתפים פעולה:

בין מאה למאתיים אלף פלסטינים ששיתפו פעולה בדרכים שונות עם ישראל מצאו את עצמם בורחים לגבולות מדינת ישראל – חלקם מוכרים לרשויות וחלקם לא מוכרים באופן רשמי. מספרים אלו מהווים סוג של הגירה שנדמה כי מרבית אזרחי ישראל וחלקים גדולים בממסד לא נותנים דעתם עליה ולא מספקים לה פתרונות הולמים.

שלושה סייענים עומדים בלב הפרויקט, ומביאים את הפנים והקולות של צבא הצללים העצום ששילם מחיר כבד על בחירתו לסייע לישראל:



2) גיבור ישראל The Hero of Israel

הסרט השתתף בפסטיבל קולנוע דרום 2018

ישראל 2018 | 50 דקות | עברית, ערבית | תרגום לעברית ולאנגלית (קיים עותק הקרנה DCP)

בהאא, סייען מכפר קטן באיו"ש, בורח לישראל לאחר 7 שנים, במהלכן שהה בכלא הפלסטיני באשמת סיוע לאויב. כאן הוא מנסה לאתר את המפעיל ממשטרת ישראל שעבורו עבד עד שנחשף ונכלא, אלא שהמפעיל מתנכר אליו. כשהרשויות בישראל עומדות לגרש גם אותו, למרות סכנת המוות המרחפת סביבו ברגע שיחזור לשליטת הרשות הפלסטינית, בהאא לוקח את גורלו בידיו – חוצה את הגבול ויוצא להציל את משפחתו שנותרה בשטחים.


3) קראו לי עובדיה They Called Me Ovadia

השתתף בפסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2018

ישראל 2018 | 50 דקות | עברית, ערבית | תרגום לעברית

עבד רג'וב, מבכירי הסוכנים הפלסטיניים ששיתפו פעולה עם ישראל, כבר בן שישים. בשונה מבני דודיו ואחיו המחויבים למאבק הפלסטיני (ג'יבריל רג'וב - מראשי ההנהגה הפלסטינית, נאיף רג'וב - שר בממשלת חמאס, ואחרים), עבד משוכנע כי המאבק הפלסטיני לעצמאות חסר הצדקה אמיתית, ולפיכך מועד לכישלון. מאז גויס כנער לשירות הביטחון הישראלי, עבד מצהיר כי הוא מעדיף להיות ישראלי מאשר פלסטיני. אבל כשהוא עורך מול המצלמה חשבון נפש, געגועיו נושאים אותו בחזרה לכפר אותו עזב ולזהות הפלסטינית אותה דיכא.


עבד, סייען בכיר שנחשף , בהאא, משתף פעולה שמבקש הכרה ממדינת ישראל כי אינו יכול לחיות עוד במולדתו, ויונס - שמכר קרקעות ליהודים ועורך חשבון נפש לקראת מותו.

סביבם, נשמעים קולותיהם של אנשי המערכות הביטחוניות בישראל שלאורך השנים התוו את המדיניות כלפי גיוס, הפעלה, וטיפול במשתפי הפעולה. הסיפור האישי של כל סייען, והמעטפת הלאומית-ביטחונית שבתוכה פעל, מאפשרים מבט נוקב על רגעים היסטוריים בין יהודים לערבים ובחינה מחודשת של הבסיס לזהויות הלאומיות - הישראלית והפלסטינית.  הפרויקט מעלה שאלות על נאמנות, מחירים נפשיים והאם מדינת ישראל זוכרת לסייענים את שעשו עבורה או שלאחר שהשיגה את מבוקשה משאירה אותם להם להיאבק על חייהם

יוצרת הפרויקט - טל מיכאל

במאים - טל מיכאל ודוד אופק

צילום - טוליק גלאון ; עריכה - עידו בהט

הפקה בפועל - איליה פולנסקי ; הפקה - רוני מנור ושגית שלום "מעגלות"



3 סרטים בפרויקט, 50 דק' כ"א:


1) סוחר הקרקעות  Around the Bed of a Dying Collaborator

הסרט נבחר לתחרות הרשמית בפסטיבל חיפה 2018

ישראל 2018 | 50 דקות | עברית, ערבית | תרגום לעברית ולאנגלית

(קיים עותק הקרנה DCP)

יונס שוכב על ערש דווי אחרי שבץ קשה. מסלון הבית הוא צופה בשידורים חיים ממצלמות האבטחה שהוצבו סביב הבית כאמצעי זהירות, לאחר שהוא וילדיו הותקפו פעמים רבות. יונס מבקש למכור את הבית ולמצוא למשפחתו מקום בטוח יותר, אבל הקונים אינם באים. "אנחנו אשמים במה שקרה, עשינו לעצמנו בושות", הוא אומר לבנו ומסכם את מפעל חייו - עשרות שנים של סיוע ליהודים ברכישת קרקעות של פלסטינים במזרח ירושלים.



וידאו

bottom of page