top of page

יסמין קיני - הרצאות והנחיה

תקצירי הרצאות :


1.      בעקבות "ארץ לבנה" – הסדרה דוקומנטרית המדוברת על הגזענות הגלויה והסמויה, האישית והממוסדת בישראל של 2018. ההרצאה מביאה את מאחורי הקלעים של עשיית הסדרה וחושפת את הדעות הקדומות שכל אחד ואחת מאיתנו נושא בתוכו. היוצרת תחלוק את תהליך ההתפקחות הכואב שעברה בעת המעקב הדוקומנטארי, בשילוב עם צפיה בקטעים נבחרים מהסדרה.


2.     "להיות אבא" – מבט נשי על אבהות. בעקבות הסדרה המרגשת של טל פרידמן ויסמין קיני – מסע אל סיפוריהם של האבות שתועדו בסדרה, מזווית הראיה של היוצרת. קיני שפגשה עשרות אבות מרחבי הארץ במהלך יצירת הסדרה, מביאה בהרצאה מבט אחר על אבות ואבהות ובמאה ה 21 בשילוב הקרנת קטעים מפרקי הסדרה.

ranisaar.jpg
יסמין קיני - הרצאות והנחיה

יסמין קיני– בימאית ויוצרת דוקומנטרית, עורכת תוכן ואמנית וידאו ארט.

נולדה בסן פרנסיסקו קליפורניה ועלתה לארץ בגיל שנה. החלה את דרכה ככתבת משפט בגלי צה"ל. מיד עם סיום שירותה הצבאי עבדה ככתבת חינוך בעיתון "חדשות" והגישה בתוכניות הילדים והנוער של ערוץ 1. נסעה ללימודי טלוויזיה וקולנוע בסן פרנסיסקו ועבדה תקופה קצרה בתעשיית הטלוויזיה המקומית. עם שובה החלה לביים כתבות ל"מבט שני" וליצור סרטים וסדרות דוקומנטריות לערוצים השונים. בין יצירותיה: "כישלון מופלא", "אנחנו שנינו מאותו הכפר", "חלומות מפלסטיק", "דיוקן", " קול מן העבר".

ב2015 הייתה בצוות שהקים את "עושות חשבון" תוכנית התחקירים של ערוץ 10 ושימשה העורכת הראשית של התוכנית בעונתה הראשונה. שנה לאחר מכן הצטרפה לצוות של "המערכת – עם מיקי חיימוביץ" וביימה תחקירים על מערכת הבריאות הכושלת והמחלקה לחקירות שוטרים.

ב 2016 יצרה את  "להיות אבא" יחד עם המפיקה אסנת טרבלסי, בהובלה של טל פרידמן – סדרה על אבות ואבהות שזכתה להדים רבים בציבור. וב 2017-8 יצרה את "ארץ לבנה" סדרה דוקומנטרית ראשונה מסוגה על הגזענות אותה סופגים בני העדה האתיופית בישראל.

במקביל לכל אלה, מאז 2011 יסמין יוצרת סרטי אומנות שהוצגו בגלריות ומוזיאונים בארץ ובעולם.

וידאו

bottom of page