top of page

יעקב גלעד - הרצאות

אפר ואבק – סיפורי השירים מאחורי הקלעים.

יעקב גלעד, האיש שכתב את המילים לשירי האלבום "אפר ואבק" אותו הפיק יחד עם יהודה פוליקר, מספר על תהליך העבודה של האלבום הנחשב לאלבום הישראלי הטוב ביותר בכל זמנים.

ב-1988, יצא האלבום "אפר ואבק", שהביא לראשונה את סיפורם של בני הדור השני לשואה. "אפר ואבק" חולל מהפכה ביחס החברה הישראלית לשואה בכלל ולבני הדור השני בפרט ונחשב לאחד הנכסים  החשובים של כלל התרבות הישראלית.

יעקב גלעד מספר על התהליך שקדם והוביל ליצירת האלבום, על תהליך הכתיבה של השירים, על עבודת ההפקה המוסיקלית  באולפן ההקלטות יחד עם יהודה פוליקר, על הסיפור שמאחורי צילום העטיפה, על המופע של יהודה פוליקר עם צאת האלבום, ועל הסרט "בגלל המלחמה ההיא" של אורנה בן דור שבא בעקבות האלבום, על קבלת הפנים המעורבת בתקשורת המקומית, וקבלת הפנים המחבקת של הקהל.




ranisaar.jpg
יעקב גלעד - הרצאות

גלעד, פזמונאי ומפיק מוזיקלי. בדיוק לפני 30 שנים יצא לאור האלבום "אפר ואבק" של יהודה פוליקר ויעקב גלעד מעבר ליצירה המשובחת הזו, עבד גלעד עם שתיים מהלהקות הגדולות ביותר בארץ, "בנזין" ו"משינה" ואת שתיהן הביא להצלחת ענק. הוא כתב אינספור שירים מצוינים עם יהודה פוליקר, הפיק וכתב מספר מכובד של אלבומי רוק מצליחים לאמנים שונים ביניהם אושיק לוי, ירדנה ארסי, גלי עטרי, ריטה ועוד. הטקסטים של גלעד תמיד אינטימיים, עמוקים ומלאי רוח.

וידאו

bottom of page