ranisaar.jpg

לילך בירט - הרצאות

להיות ג'יין גודול

אני רוצה לספר לכם על ילדה בכיתה ה' בת עשר וקצת. שקטה, מופנמת, ביישנית... בודדה.

ההורים שלה מאד דאגו... שלחו אותה לפסיכולוגים, יועצות, אבחונים שבתוצאות שלהם, הגדרות כמו "הפרעת קשב" "בעיות רגשיות", "נערה בסיכון" על פי יחידת הרווחה רונ"ן... הכל הקיף אותה וגרם לה להרגיש קטנה יותר, הרגשה שצריך "לתקן" בה משהו כי היא כנראה לא שלמה. עד שהגיעו שני מורים לתיאטרון מתוכנית קר"ב. אורלי ואמיר. הם הזמינו את הילדה הזאת להיות בשקט...על במה.

אותה ילדה ... הרגישה פעם ראשונה שיש מקום לשקט שלה. במה. ומאז... היא לא סותמת!

הילדה הזאת... היא אני :-)

נעים מאד, לילך בירט.


אין ספק שתהליך זה היה תקדים לחיי היום. גם כאישה בת 37, שחקנית, בימאית, מנחה ויוצרת.

גיליתי את הייחודיות שלי על הבמה בשיעור תיאטרון בכיתה ה'.  אני זוכרת ששני המורים חילקו לכל תלמיד תפקיד. אני זוכרת את עצמי מבועתת. הם שאלו אותי מה אני אוהבת, עניתי שאני אוהבת בעלי חיים. הם הביאו לי את התפקיד הראשון בחיי ולימדו אותי שגם לשקט שלי יש במה - ג'יין גודול, החוקרת הראשונה שפיתחה תקשורת עם השימפנזים. זאת שעשתה את הבלתי אפשרי ותקשרה עם מי שאי אפשר היה לתקשר.

אני הפכתי באותו יום להיות ג'יין גודול. תקשרתי קודם עם עצמי והיום, עם כל האוכלוסיות, בכל הגילאים, המאתגרות יותר ופחות.

מאז  שגיליתי את השילוב המופלא בין עולם התיאטרון וההוראה שמתי לעצמי למטרה להוביל כל ילד וילדה ,גם את הילדים שכבר בדימוס Jלגלות את הייחודיות שלהם דרך שיטה שפיתחתי שארחיב עליה מיד ולהשתמש בה להישגים אישיים ומקצועיים.


השנה אני מציינת עשור בו:

רכשתי הישגים אקדמאיים: תעודת שחקנית, תעודת כותבת ותואר B.ed.F.A להוראת תיאטרון ובימוי

מתמחה בעבודה עם: ילדים, נוער, מאותגרים, בוגרים, נוער בסיכון, אנשי חינוך

מייסדת ומנהלת בית ספר למשחק: "סדנאות התיאטרון לילדים ונוער" ביבנה

כל אלו הם הישגים שיצרו שינוי אמיתי ומרגש בכל קבוצה בה פגשתי, אבל הבנתי שאני זקוקה לגיבוי ועזרה בשביל באמת לעורר שינוי אמיתי וגדול שאני מייחלת לו ושינוי כזה, עושים עם צבא בוגר של אהבה לכן הקמתי את  "לי- לך - ה- הבצפר למי שמלמד" המיועד להכשרת אנשי חינוך מכל הקשת הרחבה שעובד על פי מודל "שיטת ה Uniquetivity" שפיתחתי בעשור זה.

בתחילת ההרצאה "להיות ג'יין גודול", על פי המודל שלי, אני מציגה למשתתפים את עצמי ולהם את עצמם בדרך מפתיעה,

במהלכה, אני חושפת סיפור שיגרום לכל משתתף/ת להבין את חשיבות זיהוי הייחודיות בעצמם  וגם בפרטנרים שלהם לעבודה, ללמידה ולחיים.  והדבר השלישי והכי חשוב שקורה בהרצאה זו, אני מקנה דרך המודל שפיתחתי – "שיטת ה   "Uniquetivity כלים לזיהוי הייחודיות שלהם ושימוש בהם לפעולות על מנת להגיע להישגים אישיים ומקצועיים וכמובן, להעביר אותו הלאה!

העבודה על פי שיטה זו התפתחה, הוכיחה את עצמה וקיבלה התאמות לייחודיות כל קבוצה איתה שעבדתי על פיה בעשור האחרון.


דרך הרצאה זו, נצא למסע בו אני מבטיחה להוציא את הקהל עם ידע חדש וכלי שיהפוך אותו ואת הסובבים אותו למאושרים, מקצועיים  וגאים יותר.

תיאורים, המלצות ומילים רבות ככל שתהיינה לא יצליחו לשקף כל כך הרבה הצלחות וכישלונות בדרך שעברתי ובזכותם למדתי להיות האישה שאני גאה להיות היום.

הבמה רואה הכל ומזמינה את כולם להיות אחד יחיד ומיוחד עליה, בצורה הכי אותנטית. תפקיד אנשי החינוך ובכלל בעלי מקצוע עם יכולת הנהגה, הוא לעורר את הסקרנות להזמין את הפרטנרים שלהם לעלות לקדמת הבמה ולגלות את הייחודיות שלהם בעצמם,

אך איך יוכלו לעשות זאת אם לא יהיו מודעים לייחודיות שלהם בעצמם? :-)