top of page

מזל מועלם - הרצאות והנחיה

קו השבר 2023 - האם אפשר לחבר מדינה מחדש?

שנת 2023 היא נקודת מפנה בהיסטוריה של מדינת ישראל. שני מאורעות דרמטיים נרשמו במהלכה: המחאה נגד המהפכה המשפטית והשבת השחורה ב-7 באוקטובר. שניהם טלטלו את החברה ואת המערכת הפוליטית ושינו את ישראל לבלי הכר. מהם אותם שינויים? ואיך תיראה ישראל בשנים הבאות?
העיתונאית מזל מועלם, פרשנית פוליטית בכירה ומחברת רב המכר ״צופן נתניהו״, משרטטת בהרצאתה תמונת מצב פוליטית וחברתית עדכנית ועתידית מרתקת. באמצעות סיפורים ומידע חדש מהחדרים הסגורים של מנהיגי המדינה, וניתוח תהליכי עומק פוליטיים, משתקף הסיפור של מדינת ישראל בשנתה ה-75.



מדוע המערכת הפוליטית לא מצמיחה עוד גולדה?

כמעט חמישים שנה חלפו מאז נבחרה אישה לעמוד בראשות ממשלת ישראל, ואף שבעשורים האחרונים נשים פרצו מחסומים, ותפסו עמדות מפתח במשפט, בכלכלה ואפילו בצבא, אין עוד אישה ששחזרה את הישגה של גולדה.

האם הכל בגלל מחדל מלחמת יום הכיפורים? מי הן הנשים שהתקרבו מאז גולדה לתפקיד ראש הממשלה? והאם לאילת שקד יש סיכוי להיות הגולדה הבאה?

ההרצאה תעסוק בפוליטיקה בישראל, מיום הקמת המדינה: נשים מרכזיות שהצליחו להגיע לעמדות הנהגה בכירות, ביחס אליהן וכן, בסיבות להגמוניה הגברית ובתחזית לעתיד.


ranisaar.jpg
מזל מועלם - הרצאות והנחיה

מזל מועלם היא עיתונאית בכירה בתחום הפוליטי והמדיני, למעלה משני עשורים. במהלך הקריירה שלה סיקרה אירועים פוליטיים משמעותיים, מערכות בחירות, דרמות ומשברים פוליטיים: ההתנתקות מעזה, הקאמבק של נתניהו, עלייתן ונפילתן של מפלגות וממשלות.

היא הפרשנית הפוליטית של האתר האמריקאי AL-MONITOR, שימשה בעבר ככתבת הפוליטית של עיתון הארץ.

משתתפת קבועה כפרשנית פוליטית בתוכניות אקטואליה בערוצי הטלוויזיה והרדיו, בעלת תואר שני בלימודי בטחון.

וידאו

bottom of page