top of page

עמליה ארגמן ברנע - הרצאות

מבחר הרצאות:


"מאחורי הקלעים – "על השקר והאמת בעיתונות"

איך  ב א מ ת מתנהל העיתון הנפוץ במדינה?

למה העיתונות הולכת ומצהיבה?

למה ואיך נערכים תחקירים, ולמה לא?

מי יקבל כתבה ב- "7 ימים" ומי לא?

מדוע נוני מוזס וביבי נתניהו שולחים אותנו לקלפי????

הרצאה מרתקת ומפתיעה מפי מי שהייתה עיתונאית בכירה "ידיעות אחרונות" במשך כשלושה עשורים, וכן כתבה 10 ספרים בנושאים שונים ומגוונים. .

ranisaar.jpg
עמליה ארגמן ברנע - הרצאות

ההרצאה חושפת את הנעשה בחצר האחורית של העיתונות שוחרת הרייטינג, מאפשרת  הצצה המלווה הדורשת חשבון נפש נוקב, אל מאחורי הקלעים של  הדילמות הקשורות למקצוע העיתונות, גבולותיו של העיתונאי, כוחה האמיתי או הבדוי של העיתונות , נושאים  שאינם חשופים בדרך כלל, ואולי אף פעם לא, בפני הקוראים וצרכני התקשורת.

הרצאה שלא תשמעו מאף עיתונאי השייך היום לכלי תקשורת כלשהו, בלי צנזורה ובלי סודות.

עמליה ארגמן ברנע מרצה גם בפני קהלים יהודיים בחו"ל,

ביוגרפיה עיתונאית: עמליה היא בתו של עיתונאי ידיעות אחרונות" מנחם ברש רועי, ממקימיו של העיתון ומי ששירת אותו כ-45 שנה.

היתה נשואה לשני עיתונאים (לא בו זמנית) והיא אם לשני ילדים עיתונאים.

מרצה לתקשורת ולעיתונות כתובה במכללות.



סוד אריכות הימים עפ"י אמא בת ה-101

מתי אוכלים מרק במזלג? מה משותף לשמיכת פוך ולקניידלך?

איך תנור אחד גם מבשל וגם מחמם? מה לא נחוץ באוכל ובסקס?

כל התשובות לשאלות האלה, ולעוד רבות אחרות, יתגלו בהרצאה מרגשת מאת העיתונאית והסופרת עמליה ארגמן ברנע. ההרצאה מבוססת על סיפרה "תאכלי שיהיה לך כוח לסבול" , שכבר הפך רב-מכר, במרכזו סיפור חייה של זהבה ברש אמה של המחברת שהגיעה לגילה המופלג בבריאות טובה ובצלילות דעת.

הסיפורים המופלאים לצד הבישולים, סוחפים למסע חיים מרתק של אשה שנולדה בימי המהפכה הרוסית וגדלה בבית יהודי פולני צנוע בימים בהם עדיין לא היה פריג'ידר בבתים. למרות שהיום יש לה אפילו מיקרוגל, המשיכה לבשל את מתכוני בית-אמה, לשמר את טעמיו וריחותיו, ושולחן האוכל של המשפחה הקטנה שלה  התקיים ,מבלי משים, גם כאנדרטה  ליהדות המזרח אירופית שנספתה , וגם כגשר לדור הבאים.

בעצם זהו ספר על אימהות, (motherhood)ומסען הריגשי-קולינרי של האם וביתה היחידה הוא מכמיר לב, מצחיק ועצוב, ומשיק בתולדות הישוב העברי, ימי המצור, ובעצם במאה שנות היסטוריה ותרבות ציונית ישראלית.

ההרצאה מלווה במצגת של צילומים נוסטלגיים מקסימים , המציגים את בישולי המטבח ״בלי הקונצים״ שלה , כמו גם חפצי הבית , השמלות שתפרה, וכלי האוכל, כולם מהמחצית הראשונה של המאה הקודמת מחיים את עברו וגעגועיו של דור שלם.

משך ההרצאה: שעה וחצי

ניתן לרכוש ספרים בהנחה




"ללכת שבי" – אויבים, סיפור אהבה

ההרצאה מבוססת על הספר "ללכת שבי" שנכתב בשיתוף פעולה עם  אהרן ברנע, שהיה רב מכר במשך שנים רבות בישראל ותורגם לשפות זרות.

ניסיון אישי ואמיץ פורש את  סיפור ידידותם של זוג ישראלים, עם סלאח תעאמרי, בכיר באש"ף ורעייתו מלכת ירדן לשעבר, שסייעה בחשאי בחילופי השבויים בין ישראל ואש"ף בימים בהם ישראל לא הכירה בקיומו של הארגון.

זהו סיפור הטומן בחובו את גרעין סכסוך הדמים הדמוני והמתמשך בין הישראלים לפלשתינים,  וההרצאה בעקבותיו, מפליאה באקטואליות שלה מעבר לזמן העובר.

הספר תורגם לאנגלית, והרצאה זו מבוקשת בקרב ארגונים יהודיים בארצות הברית.


"סופרת מספרת"

הרצאה או מפגש עם ילדים בכיתות א´, ב´ וג´ המציגה  בפני הילדים כיצד נולד ספר ילדים. המפגש מלווה בדוגמאות ומשתף את הילדים באופן פעיל, בתהליך הכתיבה והוצאת הספר לאור.

עמליה ארגמן ברנע מקריאה מארבעת ספרי הילדים שכתבה, והמפגש מתאים לאירועים שונים, החל משיעורים בכיתות, ימי הולדת , דרך מסיבות כיתה, שבוע הספר,


ערב קריאה מספרי שיריה  של עמליה ארגמן ברנע , הכולל דיון מעמיק וחושפני על כתיבת שירה  ותהליכי יצירה.

(מלווה לעיתים בנגן או זמרת המבצעים שירים מספרה ´חום כמוס´ שהולחנו ע"י מלחינים כקובי אשרת וחנן יובל).


עמליה ארגמן ברנע היא עיתונאית וסופרת חברת מערכת "ידיעות אחרונות" בין השנים 1976–2003 ולאחר מכן בעלת טור בערוץ 10 ובלוג מרתק באתר סלונה, ארגמן ברנע פרסמה עשרה ספרים למבוגרים ולילדים, ספרה "ללכת שבי" זכה בפרס השני מטעם אגודת הסופרים היהודים בניו יורק, תורגם לשלוש שפות, ונמכר כזכויות לסרט על ידי חברת HBO, בארץ נמכר כרב מכר במהלך שנים והגיע למכירת כ-100,000 עותקים. בשנת 2004 כתבה עמליה ארגמן ברנע גרסה עדכנית לספר המבוקש שנקרא "ללכת שבי – אחרי"

וידאו

bottom of page