top of page

רוני ניניו - הרצאות


רוני ניניו הוא כיום הבמאי היחיד בארץ היוצר ומביים הן בטלוויזיה, הן בקולנוע והן בתיאטרון.

יצירתו   הטלוויזיונית האחרונה של רוני היא הסדרה המצליחה "כבודו" שהוקרנה ב-  yes וזכתה לביקורות נלהבות. הסדרה קטפה את הפרס הראשון בפסטיבל סדרות הדרמה Series Mania-Paris היוקרתי בשנת 2019.

"כבודו" נמכרה בשפתה המקורית לרוסיה, אוסטרליה ומדינות נוספות וכמו כן נמכרה לרימייק לשואוטיים- ארה"ב, גרמניה, איטליה, צרפת והיד עוד נטויה.

עבודתו הענפה מייצגת רב גוניות, ונעה בעיקר בין שני צירים מרכזיים: בימוי  ויוצר שותף בסדרות דרמה לטלוויזיה (כבודו, מרחק נגיעה, עבודה ערבית, לתפוס את השמיים), בימוי סרטי קולנוע (היו לילות, שחקנים, המחצבה) 

ranisaar.jpg
רוני ניניו - הרצאות

ובימוי לתיאטרון (אגדת דשא- התיאטרון הקאמרי, דפוקים- תיאטרון חיפה, ארטון- הבימה, איש הגשם- בית לסין, דוחקי הקץ, יחזקאל- החאן). כמו כן הוא משמש כעורך תסריטים ודרמטורג. בין שאר עיסוקיו היה מנהל מחלקת הדרמה בשידורי קשת, תפקיד שכלל ניהול ודיאלוג בין יוצרים-במאים ותסריטאים, ומנהל אמנותי של פסטיבל עכו לתיאטרון אחר.


תולדות ונקודות ציון בדרמה הישראלית בטלוויזיה – 7 מפגשים:

הקורס יסקור את התפתחות הדרמה הישראלית מימי ראשית הטלוויזיה בישראל:

* סדרת הדרמה הראשונה - חדוה ושלומיק בבימוי שמוליק אימברמן.

* דרמות תקופת "הקוטלריה" בערוץ הראשון (הצוות האמנותי כלל את עודד קוטלר, אברהם הפנר, יעקב שבתאי, דנה כוגן, רם לוי ועוד), בהמשך דרמות של רם לוי: חרבת חזעה, אינדיאני בשמש, לחם, והמשך עם מיני סדרות: מישל עזרא ספרא, קסטנר, קו 300.


סדנת כתיבה דרמטית- 6 מפגשים:

על הקורס:

נלמד להכיר רכיב נוסף של אמנות המילה. נגלה את המחזה (לפעמים גם התסריט).

נזהה את אותו צירוף מילים ומשפטים היוצרים את הקונפליקט הדרמטי, את הסאב-טקסט, את הרצון האנושי ומולו את והמכשול. את השתיקה. את הפיוטיות.

ננתח את הדיאלוגים של הדמויות. נזהה את דרך הביטוי שלהן וננסה להבין את אישיותן.

נקרא ביחד, נשחק דמויות וסצינות, נכתוב דיאלוגים.

אולי גם ייווצר מחזה.


התפתחות הקורס:

1-  מה זו דרמה? מהו קונפליקט? דוגמאות מתוך סצנות של מחזות ותסריטים.

2- מושגי יסוד בכתיבת דרמה. ניתוח טקסט דרמטי - סצנות.

3-  משחק בהתאם לניתוח הטקסט הדרמטי.

4-  ניתוח טקסט דרמטי - מונולוג.

5- מונולוג משוחק בהתאם לניתוח הטקסט.

6- יצירת מונולוג בשיעור.

- תרגילי כתיבה דרמטית ניתנים בכל סוף שיעור ונקראים בשיעור הבא.


המפגשים מלווה בהקרנה של סצנות נבחרות מתוך הסדרות המדוברות.   
צרכים טכניים: מחשב עם הגברה, מקרן או מסך טלוויזיה 50  אינצ'.

* הדרמות של ערוץ 2, ביניהן: פלורנטין, הפוך, בת ים-ניו יורק, לתפוס את השמייים, הבורגנים, מרחק נגיעה, פרשת השבוע, עבודה ערבית.

* הדרמות של YES ו-HOT, ביניהן: בטיפול, נבלות, כבודו, איש חשוב מאד, על הספקטרום.


כמי שיצר דרמות בודדות לערוץ הראשון (דורית, עקידה, הורים ובנים), לערוץ 2 (לתפוס את השמיים, מרחק נגיעה - הנצפית ביותר בערוץ המסחרי יחד עם 8 פרסי האקדמיה, ו - עבודה ערבית), ל-YES (כבודו - הזוכה הגדולה של פסטיבל,Series Mania-Paris  רימייקים לארה"ב - שואוטיים, צרפת, גרמניה, איטליה, רוסיה, הודו ועוד), רוני חווה באופן פעיל את התפתחות המרתקת של הדרמה הישראלית עד לקבלת מעמד איכותי בינלאומי בשנים האחרונות. רוני ניהל במשך 3 שנים את מחלקת הדרמה בקשת בתחילת המאה החדשה, כך שהיה גם בצד השני (המשדר) של מקבלי ההחלטות.

במהלך הקורס נסקור את ההיסטוגרפיה של הדרמה הטלוויזיונית הישראלית, ההשפעות החברתיות, הפוליטיות, המסחריות על התכנים שלה, כל זאת דרך תהליכי יצירת הסדרות בהן רוני היה שותף. נעבור על השלבים הקריטיים לקראת אישורי הפיתוח וההפקה, שלב הקאסטינג והבימוי ועד לתאריך השידור.  ואיך לעזאזל ניגשים לכתוב הצעה לסדרה ומצפים להיות אלו (מתוך עשרות רבות בשנה) שיקבלו אישור לפיתוח ואז - אולי אולי אולי - הפקה.




וידאו

bottom of page