top of page

רוני קובן - הרצאות והנחיה

"רגע של אמת" – איך לדבר עם בני אדם.

משמעון פרס, דרך נינט ועד הדלאי לאמה - רוני קובן על אומנות הריאיון והשיחה

העיתונאי רוני קובן ('עובדה', 'פגישה', 'יוצאים מן הכלל' – כאן 11) ראיין בעשר השנים האחרונות את דמויות המפתח בתרבות, בכלכלה ובפוליטיקה הישראלית. הוא הראשון ששכנע את המיליארדר יצחק תשובה להתייצב מול מצלמות הטלוויזיה, התלווה לשמעון פרס במרוץ הפוליטי האחרון שלו והצטרף במשך חודשים ארוכים לדפני ליף, סתיו שפיר ושאר ראשי מחאת האוהלים בכתבה 'סתיו של מהפיכה' שזכתה לביקורות משבחות ופרסים .


ranisaar.jpg
רוני קובן - הרצאות והנחיה

כתבתו האחרונה סביב סיפורם של שרון בלוך שנאלצה להיפרד מרם, התינוק הסודני שאימצה, לטובת סבתו הביולוגית, כבר שברה את כל שיאי הרייטינג ונגעה בלבבות של כולנו.

קובן שבר שיא כשהסתגר ל24 שעות עם כמה מהמוחות החריפים שלנו (אתגר קרת, תיקי דיין, מוחמד בכרי), לצורך תכנית ששודרה בערוץ 8 ובערוץ 2.

איך שורדים ראיון של 24 שעות? איך מגיעים לרגע של אמת עם אריות תקשורת מנוסים כמו יוסי שריד או הבמאי האמריקאי וודי אלן? ומה עושים כשהמרואיין שלך פשוט שותק?

בהרצאה, שמלווה בקטעים מראיונות שניהל עם האנשים המעניינים במדינה, קובן מסביר איך לדבר עם בני אדם, לא רק בטלוויזיה אלא גם בחיים. איך יוצרים אינטימיות? מה המתכון לשיחה מרתקת? ואיך מתגברים על הבושה ומתחילים לשאול את השאלות הקשות?

אומנות הריאיון והשיחה עם רוני קובן/ הרצאה בודדת או סדנה בת מספר שלבים.






"ואז הגיע ילד" – הטלטלה שמביא אתו הילד הראשון: לזוגיות, לכסף, לקריירה, לסקס ולהגשמה העצמית.

בהרצאתו ידבר רוני קובן על מאחורי הקלעים של עשיית הסדרה המיוחדת הזו, על התכנים המורכבים שעלו במה והתובנות שהוא גילה על עצמו ועל החברה בישראל.

כמה עובדת לפני שמתחילים:

· "ילד ראשון פוגע באושר האישי יותר מאבטלה, גירושים או מוות של בן זוג". כך קובע מחקר גרמני מקיף מ2015


· השנה שאחרי הולדת הילד הראשון היא התקופה שבה אחוזי הגירושים בעולם המערבי הם הגבוהים ביותר. יותר מאשר בכל תקופה אחרת.

· בזמן שבעולם המחקר והדיבור על השפעתם ההרסנית של ילדים מתחיל להתפתח, בישראל הטיפול בנושא הזה מינורי שלא לומר מודחק.

היוצרים רוני קובן, רון עומר וליאת לויאן, שלושה הורים צעירים שהלכו עם האתוס, הביאו ילדים, התמוטטו, קרסו, התאוששו (חלקית) ושרדו כדי לספר, החליטו לפני שנתיים לצאת למסע דוקומנטרי שמתמודד עם השקר החברתי הגדול מכולם: ילדים זה שמחה. האמנם? לא תמיד, לא בהתחלה ולפעמים ילדים הם בעיקר מלחמה. מלחמת מינים.

"יוצאים מהכלל" - שיעורים שלמדתי במסע אל הקצה.

העיתונאי רוני קובן החליט לצאת מהקופסה, לעזוב את הכל ולפצוח במסע אל הקצה. הוא חקר, התלווה ואף התנסה בעצמו, על גופו ממש, בכמה מצורות החיים הקיצוניות ומוטרפות ביותר שקיימות בישראל. התוצאה שודרה בסדרה "יוצאים מהכלל" ועוררה באז מטורף, דיון ציבורי ער בכל מה שזר ושונה מאיתנו ובעיקר התפוצצות חסרת תקדים ברשת.

ההצלחה של הסדרה והתגובות הסוערות אליה, לימדו את קובן שיעור שעומד בבסיסה של ההרצאה החדשה: כדי ללמוד משהו אמיתי, חדש, על החיים ועל עצמך – אתה צריך ללכת הכי רחוק שאפשר, אל הזר, אל השונה, אל מי שבמבט ראשון נראה לגמרי הפוך ממך ומאורח החיים שלך. בדיוק כמו בעליסה בארץ הפלאות – את השיעור הכי חשוב בחיים תקבל כשתצליח לעבור לצד השני של המראה.

בהרצאה, המלווה בקטעים מהסדרה, קובן מראה ומדגים את השיעורים החד פעמיים שלמד במפגש עם הזר, החריג והשונה. הוא חודר לפלג הקיצוני ביותר של נאמני הר הבית; מעלה מופע דראג משותף עם מלכת הקווירים ובוחן את קלישאות המיניות והמגדר שלו ושל כולנו; מתאשפז במחלקה הסגורה בגהה, שם הוא מקבל שיעור חשוב 


על חמלה ודעה קדומה וגם לומד באמת מה הקו הדק שמפריד בין שיגעון לשפיות; פוגש את הקרייריסטים הצעירים בני דור ה Z בפרק מטלטל שמנגיש לנו בפעם הראשונה מיהם בעצם הילדים שלנו, מה מפעיל אותם ומה הם באמת רוצים; מקיים מפגש בלתי נשכח עם בני קהילת האוף גריד שמלמדים את קובן – איך להימנע מחשיפה לקרינה שמקיפה אותנו, איזה מהמוצרים בסופר אסור להכניס הביתה ובעיקר איך אפשר בפשטות וביעילות לייצר תחליפים בריאים לסבון, מזון ואפילו לנייר טואלט ולבסוף מגיע עם שיעור אישי וחשוף מאד אחרי שבוע של צום מיצים רוני קובן מבין, אולי בפעם הראשונה, מה מונע ממנו כל השנים האלה מלרדת במשקל ולמה כ"כ חשוב להתחיל להשתמש במילה הקשה הזו – 'שמן'

וידאו

bottom of page