top of page

רן שריג - הרצאות והנחיה

על גברים ונשים

אחרי "רמזור", "מחוברים" ו"מסובך" רן שריג, בהרצאה על יחסי גברים ונשים בעידן של המבולבל של ספק מחמאה ספק הטרדה. שריג מנסה להבין אם הגבר החדש הוא לא גם הגבר החלש? האם גבר מחתל ואופה ורגיש הוא גם זה שתרצי לשכב אתו? כיצד המרוץ לשוויון דפק את שני המינים? מדוע כיום נישואים הם עסקה טובה לגבר וגרועה לאישה ולמה יותר ויותר נשים רוצות להתגרש? מה הסיבה שגברים מפחדים לצאת לדייטים ולמה הם שולחים דיק פיקס?  מי אמר שכשההורים מאושרים הילדים מאושרים? שריג, יראה כיצד ניתן להפוך טרגדיה אישית לקומדיה הכי מצליחה בישראל. 

ranisaar.jpg
רן שריג  - הרצאות והנחיה

שיחה פתוחה על נישואים וגירושים, על הקשר בין חיים לכתיבה, בשילוב קטעים מהסדרות המדוברות של שריג "רמזור", "מחוברים" ו "מסובך".


על הורות – אבא חד הורית / אבהות חדשה: תפקידים ישנים כאבים חדשים.

נשים יולדות בעצב ובכאב ובבדידות בזמן שגברים אומרים יו כמה קשה הייתה לנו הלידה, כמה שעות סבלנו בצירים. והנה, את הרגע הנדיר הזה של הנשיות גם לקחנו מכן, כי אנחנו שווים היום, גברים ונשים. אימא ואבא. זה אותו הדבר. לא? ברור שלא. ההורות היא הקרע האמיתי בין גברים לבין נשים בזמן הזה. נשים לא זוכות לתגמול ולהכרה בכוח הנשיות שלהן, וגברים נשברים כמו חמורים. התפקידים והתפקודים הישנים של הגבר כאב וכבן זוג עדיין קיימים אלא שאליהם נוספה האשמה של זה שחייב לחזור לפחות לקלח ולהשכיב. אבא כבר לא יוצא למסעות רחוקים, וכשהוא נוסע לסין לשבוע הוא חוזר הביתה לא מנצח אלא אשם. אבא חייב היום גם לעבוד ולפרנס וגםלקחת את הילד לפחות יום או יומיים בשבוע אחר הצהריים לזמן איכות וזה לא משנה אם הוא גרוש או נשוי (גם נשים נשואות רוצות היום להתגרש איזה יום או יומיים בשבוע אחרת הן מתגרשות וזהו). כיצד הפכה האשמה, רגש שהיה בעבר אימהי, לחלק מחוויית ההורות הגברית במאה ה21.



רן שריגהוא תסריטאי, סופר, מרצה ומנחה ומגיש טלוויזיה ורדיו.

וידאו

bottom of page