top of page

רענן שקד - הרצאות והנחיה

שקד, עורך, עיתונאי, תסריטאי וסופר . 

שימש כעורך מוסף "24 שעות" של ידיעות אחרונות 

וכיום הוא בעל טור במוספים "7 ימים" ו- "7 לילות" 

וכתב מגזין בכל מדורי העיתון.



ranisaar.jpg
רענן שקד - הרצאות והנחיה

נושאי ההרצאות:

1. "מה עשה לנו ערוץ 2 – ומה הוא ממשיך לעשות?"
סיפור השינוי הגורף שעברה מדורת השבט הישראלי עם כניסת ערוץ 2 והטלוויזיה המסחרית לחיינו. איך הפכה הממלכתיות הישנה של ערוץ 1 לממלכתיות חדשה, ואיך התפוררו כל ההיררכיות שהכרנו, הכל הפך לבידור, הווליום הפך היסטרי ואחיד, ונולדו לנו – יחד עם הטלוויזיה החדשה – גם פוליטיקה חדשה, תרבות חדשה וסאטירה חדשה ומרוככת.
כולל הקרנות קטעי וידאו מתוך העשור הראשון של ערוץ 2 וקטעי סאטירה ובידור רבים.


2. "העיתונות הכתובה: איך זה קרה לנו?"

מנקודת מבטו של בעל טור: איך הלך לאיבוד הטון האישי והייחודי בעיתונות, איך הפכו הסיפורים הרכילותיים והפליליים למנה העיקרית, והאם ואיך אפשר להירפא מזה.
כולל הקרנת קטעים מתוך סרטי תעודה ישראלים.




5. "אני ואני ואני: כתיבה אישית בעידן הפייסבוק והבלוגים"

כל מה שתמיד רציתם לדעת על כתיבת טור אישי מצליח, פרובוקציות בכתיבה, תחזוקת טור משבוע לשבוע, ארגון מחשבות לטור, וגם: עשרת הקלישאות שמוכרחים להימנע מהן בכתיבה אישית.

3. "של מי הרייטינג הזה לעזאזל?"
האם הרייטינג הוא חזות הכל? האם הוא אכן משקף את טעמו האמיתי של הציבור הישראלי? האם "מסעודה משדרות" אכן קיימת – ואם כן, עד כמה צריך להתחשב בה? בערוצים המסחריים יגידו לכם שרייטינג הוא הכל; אז למה אתם לא מוצאים את עצמכם בתוך תרבות הטלוויזיה שמייצג הרייטינג? ומה קדם למה: התוכניות גורפות הרייטינג, או רצון הצרכנים בתוכניות האלה?


4. "אני חושב משמע אני מאמין לתקשורת"
איך משמשים כלי התקשורת הממוסדים – כולל כולם – כלי בידי השלטונות על מנת לשמור על האזרחים במצב פאסיבי ולמנוע ערעור של ממש על האידיאולוגיה השלטת? והאם אנחנו מסוגלים להיחלץ מהמטריקס התקשורתי שסביבנו?
יותר מזה: האם התקשורת משקפת את מה שקורה באמת, או רק את מה שנוח לה?

כולל הקרנת קטע מהסרט "באולינג לקולומביין"


וידאו

bottom of page