top of page

שלומי אלדר - הרצאות

בהרצאות מרתקות חדשות!


קולנוע ויצירה דוקומנטרית כמשנות חיים

קולנוע ויצירה דוקומנטרית מתעדים מציאות. אולם יש גם מקרים שבהם התיעוד מוביל ליצירת מציאות חדשה ומשנה ואפילו מציל את חייהם של מי שדמותם משתקפת אלינו דרך עדשת המצלמה. העיתונאי והיוצר הדוקומנטארי שלומי אלדר מספר כיצד כתבותיו וסרטיו שינו והצילו חיים וחוזר לדמויות שאותן תעד בסרטיו עטורי הפרסים. ההרצאה מלווה בקטעים מהסרטים והכתבות שרבים מהם (סיפורו של ד"ר אבו אל עייש, ענת קם ועוד) נחרטו בזיכרון הישראלי והעולמי.



ranisaar.jpg
שלומי אלדר - הרצאות

להכיר את חמאס

תנועת חמאס הוקמה עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה. היא החלה את דרכה כתנועת רווחה ועם הזמן הפכה לתנועה צבאית ופוליטית השולטת ברצועת עזה. העיתונאי שלומי אלדר, מחבר רב המכר "להכיר את חמאס" עקב במשך שנים אחר גלגולי התנועה ואף ראיין את ראשיה. בהרצאתו הוא פורש בפני הקהל הישראלי את התהליך שעברה התנועה ואת מניעיה, כמו גם את מערך היחסים של ראשיה בינם לבין עצמם ובינה לבין ההנהגה הישראלית.


עיתונות אובייקטיבית - מציאות או דמיון?

בעידן שבו התקשורת הישראלית והעולמית מונעות ע"י אג'נדות כמעט בלתי אפשרי למצוא יותר עיתונאים אובייקטיבים. אנו חיים במציאות שבה הסיפור פחות חשוב ממה שחושב עליו העיתונאי שחושף אותו. אבל האם באמת קיימים עיתונאים אובייקטיבים? האם בעבר התקשורת היתה אובייקטיבית הרבה יותר או שזה רק נדמה לנו? ואולי לא צריך בכלל להיות עיתונאי אובייקטיבי? ומה תרומתן של הרשתות החברתיות לתהליך הזה?

העיתונאי שלומי אלדר סוקר את התקשורת הישראלית והאמריקאית והתהליך שעבר עליהן מימי המגישים המיתולוגיים וולטר קרונקרייט וחיים יבין ועד היום.



שלומי אלדר, זוכה פרס סוקולוב לעיתונות, סיקר במשך למעלה משני עשורים את הנעשה ברצועת עזה.

סרטו הדוקומנטרי "חיים יקרים" זכה בפרס אופיר, הוקרן בפסטיבלי הסרטים הטובים בעולם ושודר בנטפליקס וב HBO. סרטו "ארץ זרה "זכה גם הוא בפרס אופיר. לאחרונה יצר אלדר את הסרט "להיות ענת קם" שהיה מועמד לפרס אופיר ושודר ב "יס".

אלדר כתב שני ספרים, "עזה כמוות" ורב המכר "להכיר את חמאס" שזיכה אותו בפרס יצחק שדה לספרות צבאית.

אלדר הוא עמית מחקר בווילסון סנטר והרצה באוניברסיטאות מרילנד ו NYU.

וידאו

bottom of page