top of page

עמרי אסנהיים - הרצאות והנחיה

נושאי ההרצאות:


"מסע אל האמת" – מאחורי הקלעים של עבודת הכתב החוקר ב"עובדה"

אסנהיים מספר לעומק על מאחורי הקלעים: כיצד מגיעים החומרים, מהי הדרך מפרכת שיש לעבור עד לפרסומו, הלחצים המופעלים במהלך העבודה וההתלבטויות הקשות לפני הפרסום.

במהלך ההרצאה יקרין אסנהיים קטעים מכתבותיו ומסרטיו המדוברים ויספר על מפגשיו יוצאי הדופן עם הדמויות המרכזיות בפרשות.



ranisaar.jpg
עמרי אסנהיים - הרצאות והנחיה

צאלים ב'– קבלת ההחלטות בפרשה שהסעירה את המדינה

בינואר 1992 החליט הרמטכ"ל אהוד ברק על הכנת מבצע דמיוני: חיסולו של מנהיג מדינת אויב, סדאם חוסיין, באמצעות טילים אותם ישגרו לוחמי סיירת מטכ"ל בלב עיראק. הכנות המבצע הסתיימו בתאונת האימונים המטלטלת ביותר בתולדות צה"ל. תאונה שהפכה לפרשת צאלים ב'. עמרי אסנהיים, מחבר רב המכר "צאלים – הטראומה של סיירת מטכ"ל" (כנרת זמורה ביתן), וכתב בכיר בתכנית התחקירים "עובדה", במסגרתה יצר את סדרת הסרטים המדוברת בנושא, מתאר את גלגולה של הפרשה המרתקת. לצד הסיפורים המסעירים של מאחורי הקלעים, ינותחו בהרצאה הסוגיות הניהוליות שעמדו על הפרק לפני התאונה וגם אחריה: כיצד נולד הרעיון לחיסול? מי דחף ומי התנגד? כיצד ניהל הרמטכ"ל ברק את מאבקי הכוחות של קציניו? כיצד נבחרה סיירת מטכ"ל למשימה? מה היה הרעיון המבצעי? מדוע לא הוחלט על מפקד? כיצד קרתה התאונה הנוראה? איך התנערו המפקדים מאחריות? מה הוביל למלחמת הגנרלים היצרית? ומה קרה למפקדי סיירת מטכ"ל שהורשעו בבית הדין?


אסנהיים, עיתונאי חוקר, נמנה על צוות הבמאים הקבוע של התכנית "עובדה", חתן פרס סוקולוב לעיתונות חוקרת (2009), זוכה פרס פרימור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו עבור תחקיר על תופעת הלוביסטים (2012) סרטו, "סלוקי", זכה במדליית הארד בפסטיבל ניו-יורק לסרטים בינלאומיים.

ספרו הראשון: "צאלים – הטראומה של סיירת מטכ"ל" בהוצאת כנרת זמורה ביתן, עוסק בפרשת אסון צאלים ב'.

ספרו השני: "לתפוס רוצח" מתאר את המסע בעקבות האלמן שרצח את שתי נשותיו, מספק הצצה לנבכי מערכות החוק שבהן נחתכים גורלות, אבל יותר מכול הוא הצדעה לעיתונות החוקרת בחתירתה לגילוי האמת ולהשגת הצדק כנגד כל הסיכויים.

במהלך ההרצאה יקרין אסנהיים קטעים מסרטיו בנושא, ויספר על מפגשיו יוצאי הדופן עם הדמויות המרכזיות בפרשה: אהוד ברק, עמירם לוין, אורי שגיא, אמנון ליפקין-שחק ודורון קמפל.


"לתפוס רוצח" - המסע בעקבות האלמן שרצח את שתי נשותיו התחיל באוקטובר 2009 בשער גן הילדים של קיבוץ אייל. שיחה אקראית עם אחת האימהות בגן של בנו מעוררת את חשדו של עמרי אסנהיים, כתב חוקר בתוכנית "עובדה", באשר לנסיבות מותה המסתורי של אחת מחברות הקיבוץ, ג'ני מלמד. כשהוא מתחיל לבדוק את תעלומת מותה של ג'ני, רעייתו השלישית של תושב הקיבוץ שמעון קופר, הוא מגלה קווי דמיון מוזרים בינה לבין מקרה המוות של אשתו הראשונה של קופר, אורית דורון. אסנהיים יוצא למסע תחקירי עוצר נשימה בין הנשים בחייו של האלמן הכפול: הוא פוגש את אשתו השנייה, שרונה בן אור מנתניה, את טלי רון מקיבוץ חצרים, את איריס נאור מבית קמה ואת ד"ר מריה (מאשה) זקוטצקי, הרופאה המרדימה מבית החולים "מאיר" בכפר סבא. כל אישה מסייעת לו לפרק עוד לבנה בחומות שבנה קופר סביב סיפורי חייו השונים; כל פגישה מספקת לו עוד רמז לפענוח התעלומה; וכל שיחה חושפת בפניו עוד טפח בשיטות העבודה של הרוצח, שידע לפרוט במיומנות אכזרית את נדיבות לבן ובדידותן של הנשים הללו לנכסים וכסף מזומן. ; לתפוס רוצח הוא תיעוד אישי יוצא דופן של שבע שנות מסע בלשי מטלטל. הוא חושף את הסודות והשקרים בחיי הנישואים, מספק הצצה לנבכי מערכות החוק שבהן נחתכים גורלות, אבל יותר מכול הוא הצדעה לעיתונות החוקרת בחתירתה לגילוי האמת ולהשגת הצדק כנגד כל הסיכויים".




וידאו

  • Instagram
  • Facebook

כל הזכויות שמורות לקוטלר-כרמון ניהול וייצוג אמנים.

אתר זה נבנה ע"י מתן אלקיים

רחוב הברזל 34, בניין B, קומה 2, רמת החייל, תל אביב |ישראל |מיקוד: 635066

טל: 03-5440002 פקס: 03-5449303

פרטייך התקבלו - נחזור אליך בהקדם

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם
bottom of page